هم‌زمان با روز شعر و ادب پارسی، اعضای ادبی نوجوان استان یزد و سیدعباس تربن، شاعر طنزپرداز کشور در قاب صمیمانه دو پنجره قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان یزد، در این برنامه ادبی، محمدعلی غنی معاون، فرزانه فرازمند کارشناس مسوول، مهدی آرایی و عالیه قوامی از کارشناسان فرهنگی کانون استان حضور داشتند.
فرزانه فرازمند کارشناس مسوول فرهنگی استان یزد در ابتدای این نشست، ضمن خوش‌آمدگویی ویژه به میهمان برنامه در خصوص اهمیت نقد، مطالبی را برای اعضا و مربیان عنوان کرد.
عالیه سلطانی مربی ادبی کانون استان یزد و مسوول برگزاری این نشست با اعلام این خبر گفت: نشست دو پنجره با هماهنگی کارگاه شعر واحدآفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با هدف آشنایی اعضا با مباحث نقد ادبی برگزار می شود.
وی افزود: این نشست ادبی در دو بخش و با شرکت بیش از 60 نفر از اعضای فعال و مربیان ادبی استان در محل سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون استان یزد برگزار شد.
سلطانی یادآور شد: در بخش اول برنامه دو پنجره، نوجوانان، شعرهای کتاب "ماه روی صندلی" را با توجه به عناصر خیال‌، انتخاب واژه‌های شاعرانه و عامیانه، وزن و قالب شعر، عنوان و موضوع شعرهای آن، نگاه شاعر و خوانندگان به شخصیت‌های ساخته ذهنش، طراحی جلد و صفحات کتاب و... با عباس تربن به گفتگو نشستند تا از تجربیات خلاقانه او در عرصه شعر، نویسندگی و روزنامه‌نگاری بهره‌مند شوند. در بخش دوم، شاعر "ماه روی صندلی"، شنونده اشعار اعضا بود تا در فرصت ایجاد شده، آثار نوجوانان یزدی، زیر ذره‌بین نقد این شاعر جوان قرار بگیرد.  
گفتنی است عباس تربن از اعضای دوره‌ی ششم دفتر شعر جوان و صاحب مجموعه آثاری چون عشق‌های لنگه به لنگه (کتاب سال بخش شعر جشنواره‌ی سلام)، ایستگاه لاغری، ماه روی صندلی، یک بستنی و پنج زبان، این مگس وزوزو و زندگی ترک موتورسیکلت است.
وی  در حال حاضر مسوولیت بخش شعر هفته‌نامه‌ی «دوچرخه»، ماه‌نامه‌ی «سه‌چرخه» و نیز بخش آثار مخاطبان مجله‌ی «رشد نوجوان» را برعهده دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا